Teraz możesz sprawdzić reklamy Twojej konkurencji na Facebooku. Dzięki temu w kilka sekund uzyskasz całą gamę informacji, które będziesz mógł wykorzystać do własnych celów.
Każdy przedsiębiorca chce, aby jego produkt się sprzedawał, a klient był zadowolony. Tak samo każdy marketer będzie dwoił się i troił, aby jak najlepiej taki produkt zareklamować.
Zanim zaczniemy wybierać cel reklamy czy określać budżet, musimy przygotować wstępny plan działania. Zaczynamy więc analizować grupy docelowe, określać ich zainteresowania oraz zachowania. Zastanawiamy się, jaka kreacja reklamowa byłaby tą, która wzbudzi zainteresowanie i skłoni do zakupu. W jednym z wpisów pokazywałem, jak planowanie strategii rozpoczyna się już od momentu wyboru nazwy fanpage’a.
A co by było, gdyby…
No właśnie, a co by było, gdybyś mógł sprawdzić, jakie reklamy w danym momencie uruchomiła Twoja konkurencja? Gdybyś na bierząco mógł sprawdzać, jakie akcje realizują i jakie działania reklamowe przeprowadzają? To jednak nie koniec – jaką wiedzę byś zyskał, gdybyś wiedział dokładnie wiedział:
- jaki konkretnie opis umieszcza w reklamach Twoja konkurencja
- na jakie cechy produktu kładzie nacisk
- jakie stosuje grafiki
- jakich przycisków CTA (wezwanie do działania) używa
- czy stosuje różne wersje tych samych reklam
- czy wraca do klientów z remarketingiem
Reklamy konkurencji – to da się sprawdzić
Nie będę trzymał Cię już dłużej w niepewności. Takie narzędzie istnieje – a co najciekawsze, udostępnione jest ono przez samego Facebooka i jest całkowicie darmowe. Narzędzie to nazywa się Biblioteka reklam.
Wystarczy, że w polu wyszukiwania wpiszesz nazwę fanpage’a, a Facebook od razu udostępni Ci informacje, czy posiada on w chwili obecnej aktywne reklamy. Będziesz miał do nich pełen podgląd, tak, jakbyś oglądał je na swoim profilu facebookowym.
Jak wykorzystać wiedzę o reklamach konkurencji?
Przede wszystkim jest to świetna baza inspiracji i świetny punkt wyjściowy do tworzenia własnych kreacji.
- Zwróć uwagę, na jakich produktach/usługach skupia się Twoja konkurencja. Jaki przekaz dominuje?
- Czy na grafikach umieszcza obiekty, czy ludzi?
- Jakiego języka używa w reklamie – do kogo jest on skierowany? Stosuje pytania otwarte czy zamknięte?
- W jaki sposób angażuje odbiorców do interakcji (i czy w ogóle to robi)?
- Czy kieruje na sklep czy strony lądowania?
Wszystkie powyższe informacje pomogą Ci podjąć decyzję, jak ma wyglądać Twoja reklama. Wierzę, że dzięki zgromadzonym danym będziesz mógł stworzyć kreację idealną. Uruchom swoją kampanię już w 15 minut.