Zastanawiasz się, jakie były początki mediów społecznościowych w Polsce? Jakie platformy zyskiwały na popularności, a jakie mimo sporego potencjału z hukiem ponosiły porażkę? Czy od lat powtarzana teza, że Facebook się kończy, faktycznie jest prawdziwa? Jak duży udział w runku ma LinkedIn oraz YouTube?
Na te i inne pytania będziesz mógł odpowiedzieć sam – zwizualizowałem udział poszczególnych platform w Polsce w latach 2009 – 2020 (miesiąc po miesiącu).
Mała dygresja:
- firm było nieco więcej, ale postanowiłem w tym przeglądzie zawrzeć jedynie te, które choć w jednym miesiącu (w ciągu tych 11 lat) miały 1% udziału w rynku.
- przegląd przedstawia udział w rynku w oparciu o “wszystkie urządzenia”. Jeśli chcielibyśmy przedstawić np. jedynie rynek mobile, dane byłyby inne (jeśli chcesz taki przegląd, daj znać w komentarzu).
Media społecznościowe w Polsce [INTERAKTYWNY PRZEGLĄD]
Jak więc widzisz, Facebook cały czas rodzi sobie znakomicie. Jest niekwestionowanym liderem na naszym podwórku – dowiedz się, jak to wykorzystać. Sprawdź mój kurs online: Jak prowadzić fanpage na Facebooku? [KURS].
Dane zawarte w wizualizacji pochodzą z serwisu Statcounter.
Jeśli takie zestawienie Ci się podoba lub jest dla Ciebie przydatne, będę bardzo wdzięczny za udostępnienie tego wpisu.