W dobie powszechnego korzystania z mediów społecznościowych, taki gigant jak Meta musi dostosować się do stale zmieniających się przepisów prawa, zwłaszcza tych dotyczących reklam. Co to oznacza dla beneficjentów i płatników reklam, którzy targetują tereny Unii Europejskiej?
Wymogi prawne dotyczące beneficjentów i płatników
Od 5 czerwca 2023 r., jeśli twoje reklamy na Facebooku lub Instagramie targetują Unię Europejską lub jej terytoria stowarzyszone, będziesz musiał podać, kto korzysta z reklamy („beneficjent”) i kto za nią płaci („płatnik”). Jeśli te dwie osoby lub organizacje to nie ta sama jednostka, będziesz musiał podać obie.
Jakie informacje będą wymagane od 21 czerwca 2023 r.?
Od 21 czerwca 2023 r. informacje te będą wymagane dla wszystkich nowych, powielonych lub edytowanych reklam targetujących UE lub jej terytoria stowarzyszone. Jeśli nie podasz tych informacji, reklama nie zostanie zatwierdzona.
Gdzie te informacje będą dostępne?
Informacje te będą dostępne w bibliotece reklam – nie będą natomiast widoczne w samej reklamie ani w aktualnościach.
Kto powinien być podany jako beneficjent i płatnik?
Beneficjentem jest osoba lub organizacja, która korzysta z reklamy – to znaczy, że odnosi korzyści z jej emisji. Płatnikiem jest natomiast osoba lub organizacja, która pokrywa koszty związane z wyświetlaniem reklamy.
Jak wprowadzić informacje o beneficjentach i płatnikach?
Zrobisz to w menedżerze reklam, a konkretniej w Zestawach Reklam. Zwróć uwagę, że niezależnie od tego, czy jesteś beneficjentem czy płatnikiem, jesteś odpowiedzialny za prawidłowe wprowadzenie tych informacji.
Lokalizacje targetowania reklam, a siedziba firmy
Nowe przepisy dotyczą wszystkich reklam, które targetują Unię Europejską lub jej terytoria stowarzyszone. Pamiętaj, że to, gdzie beneficjent i płatnik mają siedzibę, nie ma znaczenia – jeśli twoja reklama targetuje te terytoria, musisz podać wymagane informacje.
Więcej informacji: Wymogi dotyczące beneficjentów i platnikow