Załóż w kilka minut swój własny fanpage na Facebooku i zarabiaj budując społeczność osób zainteresowanych Twoim produktem.
Jeśli dzisiaj Twoja firma/marka nie posiada strony na Facebooku, to tak, jakby nie istniała (pamiętaj, że Ty to również marka – personal brand). Oczywiście strona internetowa również w bardzo wielu przypadkach jest obowiązkowa, jednak fanpage na samym starcie ma wiele przewag. Dowiedz się jak założyć fanpage i dlaczego jest to takie istotne:
- Założenie fanpage’a jest darmowe (jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy, za stronę internetową będziesz musiał zapłacić)
- Gotową stronę będziesz miał już po kilku minutach od przeczytania tego wpisu
- Jeśli zdecydujesz się poświęcić dodatkowe 15 minut na uruchomienie reklamy, możesz zarabiać w zasadzie już następnego dnia. Zobacz, jak dzięki reklamie osiągnąłem z wkładu 918 zł aż 109 414 zł.
Krok 1 – Zakładamy fanpage na Facebooku
Jeśli nie posiadasz konta na Facebooku, przejdź na stronę główną i na dole znajdziesz przycisk Utwórz stronę.
Teraz wybierz, czy będzie to strona firmy/marki, czy też społeczności lub osoby publicznej i kliknij Rozpocznij.
Jak założyć fanpage, gdy posiadam już konto na Facebooku?
Możliwości jest wiele, jednak jak widzisz z powyższego zrzutu ekranu, już będąc na stronie głównej mamy dwie możliwości. Przycisk Utwórz, znajdujący się na górnej belce oraz Zarządzanie stronami, po rozwinięciu menu (strzałka w prawym górnym rogu). Jeśli to będzie Twój pierwszy fanpage, będziesz miał tutaj przycisk Utwórz stronę.
Pamiętaj, że Facebook cały czas coś zmienia, tak więc jeśli nie będziesz mógł znaleźć opcji założenia fanpage’a, przejdź na tę stronę: https://www.facebook.com/pages/create
Krok 2 – uzupełnij podstawowe dane
Uzupełnij wszystkie dane.
Nazwa strony
Pamiętaj, że będzie ona nazwą Twojego fanpage’a.
Pamiętaj, że fanpage możesz nazwać dowolnie (o ile nazwa będzie zgodna z prawem i nie będzie naruszała zasad Facebooka – np. nie możesz w nazwie napisać słowa Faceboook w żadnej formie).
Dobre praktyki podczas nazywania fanpage’a do celów biznesowych:
- Nazwa fanpage’a na Facebooku nie musi być dokładnie taka sama, jak nazwa Twojej firmy
- W przypadku personal brandów świetnym pomysłem jest dodanie imienia i nazwiska (Adam Bakalarz – Nowoczesny Marketing)
- W przypadku firm lokalnych warto dodać nazwę miasta/dzielnicy
- Dodanie po nazwie firmy jej cech szczególnych (Kancelaria Syn & Syn – prawa autorskie i majątkowe)
Jeśli od razu po założeniu fanpage’a stwierdzisz, że chcesz zmienić jego nazwę, możesz założyć nowy fanpage. Jeśli jednak będziesz go aktywnie prowadził i wtedy zdecydujesz się na zmianę, skorzystaj z tego poradnika.
Kategoria
Wybierz kategorię, która najlepiej określa Twój biznes. Później będziesz mógł dodać do 3 kategorii – teraz skup się na tej najważniejszej. To dzięki niej Facebook będzie wiedział czym się zajmujesz.
W zależności od wybranej kategorii, będziesz proszony o podanie adresu lub nie. Możesz jednak zaznaczyć, aby nie był nigdzie wyświetlany.
Krok 3 – dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
Teraz dodaj:
- Zdjęcie profilowe (avatar) – będzie on widoczny zarówno na Twojej stronie na Facebooku, oraz przy wszystkich Twoich kometarzach i konwersacjach w messengerze. Jeśli jesteś twarzą własnego biznesu (personal brand), to dobrym pomysłem jest wstawienie tutaj własnego zdjęcia.
- Zdjęcie w tle – to Twoja pierwsza powierzchnia reklamowa (wiele osób o tym zapomina). Pomyśl, co chcesz przekazać odbiorcom, którzy wchodzą na Twój fanpage na Facebooku. Jeśli prowadzisz np. biuro podróży, to zamiast pięknej plaży może warto już w tym miejscu wspomnieć o nowych kierunkach czy wakacyjnych obniżkach? Jako artysta możesz poinformować o nowej płycie lub datach trasy koncertowej.
Właśnie założyłeś swój fanpage na Facebooku
Brawo, właśnie dowiedziałeś się, jak założyć stronę na Facebooku. To wszystko, teraz możesz zająć się nauką jego prowadzenia. Jeśli jednak z jakiegokolwiek powodu stwierdzisz, że nie chcesz posiadać fanpage’a na Facebooku, zawsze możesz go usunąć.
Jak założyć fanpage, gdy nie posiadam konta prywatnego na Facebooku?
Niestety, by prowadzić fanpage musisz posiadać prywatne konto na platformie Facebook. Jeśli go nie posiadasz, po kliknięciu Rozpocznij (krok 1), zostaniesz poproszony o jego założenie.
Trudność: 1/5
- Facebook jest największą platformą społecznościową na świecie – musisz tu być
- Darmowa rejestracja i prowadzenie
- Możesz rozpocząć w ciągu kilkunastu minut
- Nie jest wymagana żadna specjalistyczna wiedza
- Brak