fbpx

Niezależnie czy prowadzisz sklep internetowy, firmę usługową czy fanpage na Facebooku, z pewnością zauważyłeś, że większość pytań od klientów/użytkowników się powiela – „Czy jest rozmiar X”, „Czy pracujecie w weekendy”, „Jak dokonać zwrotu” itp.

Swego czasu odpowiadałem na wszystkie takie pytania „ręcznie”, zawsze obiecując sobie zautomatyzowanie tego procesu. Później przeklejałem wiadomości z jednego okna do drugiego, co było lepsze i mniej pracochłonne, jednak nie idealne.

Dzisiaj chciałem pokazać Ci, jak stworzyć takie szablony odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania bezpośrednio w messengerze – dzięki czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu i zbierzesz całą listę w jednym miejscu.

Przejdź teraz do skrzynki odbiorczej swojego fanpage’a:

Krok 1

W pasku odpowiedzi kliknij na ikonę rozmowy (jak na poniższym screenie).

Krok 2

Kliknij w „Zarządzaj odpowiedziami”

Krok 3

Zobaczysz tutaj wszystkie utworzone odpowiedzi. Na samym początku Facebook dodaje nam jakieś domyślne odpowiedzi, które oczywiście możemy wykasować. By stworzyć własne szablony, kliknij „Utwórz odpowiedź”.

Krok 4

Wprowadź tutaj tytuł wiadomości (widoczny jedynie dla Ciebie – po nim będziesz mógł łatwo odszukać wiadomość) oraz jej treść.

Dodatkiem jest możliwość wstawienia zdjęcia (w chwili pisanie tego poradnika istnieje możliwość wstawienia tylko jednego zdjęcia) oraz tzw. personalizacji – po kliknięciu w „Dodaj personalizację” będziesz miał możliwość wyboru parametrów, które w wiadomości zostaną zmienione pod odbiorcę – jeśli np. wybierzesz parametr „Imię osoby” i wstawisz je w wybrane miejsce w tekście, Facebook wysyłając wiadomość automatycznie zmieni ten parametr właśnie na imię osoby, do której wysyłasz wiadomość. Dzięki temu wiadomości będą spersonalizowane, a przez to bardziej naturalne.

Gdy już napiszesz wiadomość, kliknij „Zapisz”.

[basic_mailchimp title=”Dobry content za maila – to chyba fair układ, prawda?” text=”Wpisz swój adres e-mail, a poinformuję Cię o nowościach na blogu” list_id=”b0d993720b”]

Krok 5

Wybierz z listy zapisaną wiadomość, aby wstawić ją do rozmowy.

Krok 6

Wiadomość została wstawiona. Wystarczy kliknąć przycisk „Wyślij”, aby wysłać wiadomość do odbiorcy.

Trudność: 1/5

  1. Olbrzymia oszczędność czasu
  2. Możliwość personalizacji wiadomości

brak

 

 

Total
22
Udostępnień