Niezależnie czy prowadzisz sklep internetowy, firmę usługową czy fanpage na Facebooku, z pewnością zauważyłeś, że większość pytań od klientów/użytkowników się powiela – “Czy jest rozmiar X”, “Czy pracujecie w weekendy”, “Jak dokonać zwrotu” itp.
Swego czasu odpowiadałem na wszystkie takie pytania “ręcznie”, zawsze obiecując sobie zautomatyzowanie tego procesu. Później przeklejałem wiadomości z jednego okna do drugiego, co było lepsze i mniej pracochłonne, jednak nie idealne.
Dzisiaj chciałem pokazać Ci, jak stworzyć takie szablony odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania bezpośrednio w messengerze – dzięki czemu zaoszczędzisz mnóstwo czasu i zbierzesz całą listę w jednym miejscu.
Przejdź teraz do skrzynki odbiorczej swojego fanpage’a:
Krok 1
W pasku odpowiedzi kliknij na ikonę rozmowy (jak na poniższym screenie).
Krok 2
Kliknij w “Zarządzaj odpowiedziami”
Krok 3
Zobaczysz tutaj wszystkie utworzone odpowiedzi. Na samym początku Facebook dodaje nam jakieś domyślne odpowiedzi, które oczywiście możemy wykasować. By stworzyć własne szablony, kliknij “Utwórz odpowiedź”.
Krok 4
Wprowadź tutaj tytuł wiadomości (widoczny jedynie dla Ciebie – po nim będziesz mógł łatwo odszukać wiadomość) oraz jej treść.
Dodatkiem jest możliwość wstawienia zdjęcia (w chwili pisanie tego poradnika istnieje możliwość wstawienia tylko jednego zdjęcia) oraz tzw. personalizacji – po kliknięciu w “Dodaj personalizację” będziesz miał możliwość wyboru parametrów, które w wiadomości zostaną zmienione pod odbiorcę – jeśli np. wybierzesz parametr “Imię osoby” i wstawisz je w wybrane miejsce w tekście, Facebook wysyłając wiadomość automatycznie zmieni ten parametr właśnie na imię osoby, do której wysyłasz wiadomość. Dzięki temu wiadomości będą spersonalizowane, a przez to bardziej naturalne.
Gdy już napiszesz wiadomość, kliknij “Zapisz”.
[basic_mailchimp title=”Dobry content za maila – to chyba fair układ, prawda?” text=”Wpisz swój adres e-mail, a poinformuję Cię o nowościach na blogu” list_id=”b0d993720b”]Krok 5
Wybierz z listy zapisaną wiadomość, aby wstawić ją do rozmowy.
Krok 6
Wiadomość została wstawiona. Wystarczy kliknąć przycisk “Wyślij”, aby wysłać wiadomość do odbiorcy.
Trudność: 1/5
- Olbrzymia oszczędność czasu
- Możliwość personalizacji wiadomości
brak