fbpx

Kurs facebooka - Facebook Starter

Chcesz zacząć reklamować się na Facebooku, ale kompletnie nie wiesz jak się do tego zabrać? Przedstawiam Ci kurs online „Facebook Starter” – zestaw 9 filmów, dzięki którym nauczysz się, w jaki sposób efektywnie reklamować się na Facebooku.

Teraz cały ten kurs (9 lekcji, 1,5h materiału) możesz mieć zupełnie za darmo.

Skupiam się w nim na części technicznej – nagrałem swój ekran, dzięki czemu mogę zaprezentować Ci krok po kroku, jak wykonać poszczególne elementy.

Dzięki materiałom z tego kursu, będziesz mógł stworzyć podobną kampanię, jaką ostatnio opisywałem na blogu, a która za 511 zł wygenerowała przychód w wysokości ~40 000 zł.

Zobacz jak wygląda kurs – obejrzyj lekcję o remarketingu przed zapisem

Kurs zawiera:

1. Ustawienia fanpage’a (oraz jego stworzenie)

Jak poprawnie ustawić swój fanpage, aby algorytmy Facebooka mogły jak najdokładniej określić idealną grupę odbiorców Twoich treści? Dowiesz się jak ustawić kategorie (czyli powiedzieć Facebookowi czym się zajmujesz) oraz dlaczego tak ważne jest, aby dodać drugiego administratora Twojego fanpage’a (w przypadku blokady to jedyna opcja, abyś miał nad nim kontrolę). Zaprezentuję Ci kilka niezwykle istotnych opcji Twojego fanpage’a o istnieniu których być może nie miałeś pojęcia.

2. Pixel Facebook’a

Dowiesz się czym jest Pixel Facebooka i dlaczego tak ważna jest jego instalacja – to właśnie dzięki niemu Facebook będzie wiedział kto odwiedza Twoją stroną i jakie aktywności na niej wykonuje. Dzięki temu będzie mógł odpowiednio dobrać idealną dla Ciebie grupę docelową – Twoje reklamy będą przez to tańsze i bardziej efektywne. Pixel Facebooka to również jedyna droga do tego, aby rozpocząć działania remarketingowe. Ustawiając reklamę, z pewnością będziesz chciał dotrzeć do osób, które z największym prawdopodobieństwem w nią klikną i dokonają zakupu w Twoim sklepie. Skąd Facebook wie co to za osoby? Właśnie dzięki pixelowi Facebooka.

3. Statystyki grup odbiorców

Dzięki statystykom grup odbiorców będziesz mógł przeanalizować, kto dokładnie znajduje się na Twoim fanpage’u – czy przeważają kobiety do 30-tki z dużych miast, czy raczej są to mężczyźni interesujący się grami komputerowymi. Dzięki temu będziesz mógł usprawnić komunikację z Twoimi odbiorcami – ludźmi, którzy codziennie wchodzą z Tobą w interakcje. Dodatkowo, będziesz mógł analizować informacje, które przydadzą Ci się podczas tworzenia reklam – czym się interesują 30-letnie kobiety w Polsce? Ile osób w Poznaniu jest w związku małżeńskim? Kilka kliknięć i już to wiesz!

4. Szczegółowe opcje targetowania

Chcesz kierować swoje reklamy np. do mężczyzn w wieku 27 – 40 lat, z dzielnicy Ursynów w Warszawie – jednak tylko do tych, którzy lubią pizzę z dowozem? Dodatkowo, wyświetlać im reklamy tylko w piątki i soboty od 22:00 do 03:00? No i oczywiście wybrać tylko takie osoby, które w ciągu ostatniego tygodnia kupiły coś przez internet? A już w ogóle najlepiej, aby były to osoby, które są z dala od domu rodzinnego, ponieważ oni najchętniej zamawiają online? Proszę bardzo – teraz to możliwe.

5. Reklama do Twoich aktualnych klientów

Z pewnością nie wszyscy Twoi obecni klienci są fanami Twojego fanpage’a na Facebooku. Chcąc do nich dotrzeć, możesz podzielić się z Facebookiem informacjami o nich (imiona, nazwiska, numery telefonów itp.) i rozpocząć kierowanie do nich reklam – tak, to możliwe.

6. Reklama do fanów

Facebook ucina zasięgi (to wie chyba każdy) – oznacza to, że jeśli nie płacisz za promowanie własnych treści, to widzi je bardzo niewielka ilość osób (również Twoich fanów na Twoim własnym fanpage’u). Fani to właśnie jedna z najważniejszych grup, do której w pierwszej kolejności powinieneś rozpocząć wyświetlanie reklam – jest to grupa najbardziej zaangażowana, a do tego reklamy do niej są jednymi z najtańszych.

7. Remarketing

Z pewnością nie raz doświadczyłeś tego zjawiska – oglądasz jakiś produkt w internecie, a nagle zaczyna Cię on wszędzie śledzić. Nazywa się to remarketing i jest to jedna z podstawowych form reklamy, jakie powinieneś wdrożyć u siebie (im szybciej tym lepiej). Niezależnie od tego czy jesteś sprzedawcą czy klientem, dobrze wiesz, że często aby coś kupić potrzebujemy się zastanowić, obejrzeć, jeszcze raz zastanowić… dlatego też musisz swój produkt pokazać klientowi kilka razy, zanim zdecyduje się on na zakup. Zastosuj więc remarketing, aby reklamy za nim podążały.

8. Reklama do podobnych grup

Mówi się, że po 5 kliknięciach w przycisk „Lubię to!” Facebook wie o Tobie więcej niż Twój przyjaciel, a po 10 więcej niż rodzina. Wyobraź sobie, że możesz teraz wziąć grupę Twoich obecnych klientów (pkt. 5) i zaprząc algorytmy Facebooka do tego, aby na podstawie zgromadzonych informacji poszukały dla Ciebie podobnych osób, do Twoich obecnych klientów. Magia, która działa.

9. Przydatne narzędzia

Reklamy na Facebooku to nie tylko ustawienia, grupy odbiorców czy remarketing. To również odpowiednia grafika, która przyciągnie odbiorcę do Twoich treści. Zaprezentuję Ci darmowe narzędzia, za pomocą których w kilka minut będziesz mógł stworzyć profesjonalne grafiki i użyć ich w swojej reklamie – bez żadnej specjalistycznej wiedzy czy instalowania jakiegokolwiek programu na swój komputer.