Kontakt do Facebooka to jeden z tematów, który od zawsze owiany był legendą. Każdy chciałby się z nimi skontaktować, ale nikt nie wie jak to zrobić. Czy faktycznie kontakt z Facebookiem jest w ogóle możliwy? Tak – jak to zrobić, dowiesz się tego z poniższego wpisu.
[update 07/2022] Facebook wprowadza Meta Pro Team
Wygląda na to, że Facebook bardzo poważnie wziął sobie do serca narzekania osób prowadzących swoje biznesy odnośnie braku możliwości kontaktu z platformą.
Z dniem 01.07.2022 Facebook zaprezentował zespół Meta Pro Team. Jak sami piszą “to bezpłatna usługa umożliwiająca rozwiązywanie problemów biznesowych dzięki bezpośredniej pomocy”.
Co ciekawe, do dyspozycji będziemy mieli aż 3 rodzaje specjalistów:
- Specjalista ds. marketingu
- Specjalista ds. technicznych
- Specjalista ds. wsparcia klienta
Szczególnie interesująca wydaje się kwestia specjalisty ds. technicznych, który ma pomóc w skonfigurowaniu np. piksela czy katalogu produktów.
W chwili obecnej nawiązanie kontaktu jest niemożliwe dla wszystkich użytkowników (Facebook ogłosił, że w chwili obecnej dostęp mają niektórzy, a w przyszłości będzie rozszerzał grupę odbiorców tego narzędzia).
Czemu Facebook utrudnia kontakt do siebie?
Warto na początek przyjrzeć się zagadnieniu, dlaczego w ogóle Facebook utrudnia kontakt do siebie. Powód jest bardzo prosty – tak wiele osób chciałoby się z nimi skontaktować (najlepiej telefonicznie), że należałoby zatrudnić olbrzymie call center (liczone pewnie w tysiącach osób). Zapewne nie jest to dla Facebooka dogodne rozwiązanie, dlatego musimy szukać innych możliwości.
Centrum pomocy Facebooka
Zanim za wszelką cenę będziesz chciał skontaktować się z pracownikiem Facebooka, powinieneś swoje pierwsze kroki skierować do Centrum pomocy Facebooka, gdzie uzyskasz odpowiedzi na większość popularnych pytań. Nie ma tutaj możliwości kontaktu z pracownikiem, niemniej polecam przejrzeć tę stronę, gdyż być może kontakt do Facebooka nie będzie wcale potrzebny.
Kontakt do Facebooka poprzez funkcję “Zgłoś problem”
Drugą metodą jest kliknięcie w Zgłoś problem, a następnie w Coś nie działa. Będziesz z listy mógł wybrać takie tematy jak Profil lub Strona – powinny one być dobrym wyborem do zgłoszenia problemu w sprawie prywatnego profilu lub fanpage’a.
Poniżej zamieszczam instrukcję krok po kroku, w jaki sposób wysłać wiadomość do Facebooka poprzez funkcję Złoś Problem.
- Kliknij w ikonę znaku zapytania, który znajduje się w prawym górnym rogu.
- Na samym dole listy znajdziesz przycisk “Zgłoś problem”. Być może będziesz musiał myszką przesunąć listę w dół.
- Wybierz “Coś nie działa”
- Wybierz teraz temat zgłaszanego problemu, opisz go dokładnie i jeśli jest to konieczne, dodaj zrzut ekranu.
W taki oto sposób można napisać wiadomość do Facebooka – jednak… no właśnie, zawsze jest jakieś “jednak”. Metoda ta nie jest niestety kontaktem z pracownikiem Facebooka na żywo, a jedynie możliwością wysłania wiadomości. Dodatkowo (muszę tutaj Cię zmartwić) odpowiedź przychodzi po bardzo długim okresie oczekiwania, bądź wcale.
Czat na żywo z pracownikiem Facebooka – najlepsza metoda na kontakt
Czas na grande finale. Jak wspomniałem na początku, istnieje możliwość, aby skontaktować się z pracownikiem Facebooka (co prawda nie telefonicznie, a za pośrednictwem messengera) i porozmawiać z nim w czasie rzeczywistym.
BARDZO WAŻNE: możesz skontaktować się z Facebookiem poprzez czat tylko i wyłącznie jeśli jesteś reklamodawcą. Co to oznacza w praktyce? Musisz posiadać fanpage i wydać chociaż 1 zł na reklamy na Facebooku. W przeciwnym wypadku, nie będziesz widział możliwości, którą za chwilę Ci pokażę.
Tak więc jeśli nigdy nie reklamowałeś się na Facebooku, przejdź do Managera Reklam i uruchom swoją pierwszą reklamę. Na początku Facebook poprosi Cię o utworzenie konta reklamowego, a następnie klikając zielony przycisk “Utwórz”, będziesz mógł stworzyć pierwszą reklamę. Najprościej na początek będzie wybrać cel Aktywność i wypromować za kilka złotych jeden z postów na Twoim fanpage’u. Pamiętaj, że celem nie jest teraz poprawne ustawienie reklamy, a jedynie zostanie w oczach Facebooka reklamodawcą, abyś mógł się z nimi skontaktować.
Kontakt z Facebookiem – jak to zrobić?
Po pierwsze przejdź do tej strony: Centrum pomocy na temat reklam. Gdy przewiniesz stronę nieco niżej, zobaczysz sekcję Znajdź odpowiedzi lub skontaktuj się z działem pomocy. Zgodnie z tym co wspomniałem wcześniej, będziesz widział tę sekcję tylko w przypadku, gdy jesteś zalogowany na Facebooku i posiadasz status reklamodawcy.
Teraz wybierz kategorię, która najlepiej odpowiada Twojemu problemowi – innymi słowy, w jakiej sprawie chcesz się skontaktować z Facebookiem?
Nie musisz już wybierać kolejnych opcji – na dole tej strony znajdziesz upragniony przycisk do kontaktu z pracownikiem Facebooka. Kontakt nastąpi w messengerze – jest to o tyle wygodne rozwiązanie, że nie musisz obawiać się, że przez przypadek wyłączysz okno czatu lub z jakiś niespodziewanych przyczyn nagle połączenie zostanie utracone.
Sam nie tak dawno kontaktowałem się z Facebookiem, więc przedstawiam Ci screen, który prezentuje jak wygląda kontakt z Facebookiem. Co ważne, rozmowa odbywała się po Polsku.
Facebook kontakt telefoniczny
Support Facebooka może również do Ciebie zadzwonić. Jeśli podczas rozmowy na messengerze nie będą w stanie odpowiedzieć na Twoje zgłoszenie, oddzwonią do Ciebie. Mnie zdarzyło się to wielokrotnie i za każdym razem przemiła Pani odpowiedziała na wszystkie moje pytania i wątpliwości. Dzwoniono z numeru londyńskiego oraz portugalskiego, tak więc jeśli rozmawiałeś z supportem Facebooka i Twoja sprawa nie została do końca wyjaśniona, to możesz spokojnie odebrać telefon. Może się okazać, że to właśnie pracownik oddzwania do Ciebie z dodatkowym wyjaśnieniem. Jak więc widzisz kontakt z Facebookiem również jest możliwy tą drogą.
Kontakt do Facebooka – czy warto?
Jeśli przeczytałeś mój wpis, to zapewne tak jak większość ludzi chcesz skontaktować się z Facebookiem, ale nigdzie nie mogłeś znaleźć takiej opcji. Mam nadzieję, że wpis ten był dla Ciebie pomocny i teraz już wiesz, w jaki sposób taki kontakt nawiązać.
Dla zaawansowanego użytkownika lub takiego, który korzysta z Facebooka w calach biznesowych, proces kontaktu będzie znacznie uproszczony. Dzięki temu wpisowi dowiedziałeś się po prostu gdzie należy kliknąć, aby móc porozmawiać z pracownikiem Facebooka.
Zakładam jednak, że większość osób będzie poszukiwała kontaktu do Facebooka, aby zadać pytanie o konto prywatne. Czy warto więc się wysilać, aby móc porozmawiać o prywatnym koncie? Używam zwrotu “wysilać”, ponieważ będzie trzeba spełnić szereg kryteriów.
- Posiadać fanpage
- Założyć konto reklamowe w Managerze Reklam (bardzo prosty proces, ale jednak)
- Dodać kartę kredytową/debetową
- Uruchomić pierwszą reklamę
Moja odpowiedź brzmi, nie. Jeśli nie jesteś aktywnym reklamodawcą i nie chcesz rozwiązać swoich problemów/wątpliwości w sprawach dotyczących kampanii reklamowych/rozliczeń itp., to nie warto się “wysilać”, aby za wszelką cenę dotrzeć do możliwości kontaktu z Facebookiem.
Facebook nie odpowie na Twoje pytania w sprawie prywatnego konta. Odpowiedzą, że nie mają do nich wglądu i odeślą Cię np. do wspomnianego przeze mnie wcześniej Centrum pomocy Facebooka. Jedną z najczęstszych przyczyn, dla których osoba prywatna może szukać kontaktu do Facebooka jest zhackowanie konta. Również i w tym przypadku, zostaniesz przekierowany – do tej strony: https://www.facebook.com/hacked. Tak więc jeśli tylko Twoje konto zostało przejęte przez inną osobę, to zamiast tracić czas na spełnienie warunków do kontaktu z Facebookiem, od razu przejdź na tę stronę.
Jeśli jednak poszukiwałeś kontaktu do Facebooka, aby dowiedzieć się więcej np. o możliwościach jakie daje prowadzenie fanpage’a, to zerknij do wpisu, gdzie prezentuję mój kurs Jak prowadzić fanpage na Facebooku.