Oficjalnie nie ma możliwości, abyś mógł wskazać grupy na Facebooku i do nich skierować reklamę. Nie oznacza to jednak, że nie można użyć pewnych metod, aby móc reklamować się do osób, które w wybranych grupach przebywają. Pokażę Ci, jak to zrobić.
Grupy na Facebooku i reklama – możliwe czy nie?
Grupy na Facebooku są łakomym kąskiem dla bardzo wielu osób. Przede wszystkim dlatego, że są tematyczne. Niezależnie czym się zajmujesz, z pewnością znajdziesz wiele grup, w których przebywają Twoi przyszli Klienci. Jeśli chcesz zobaczyć inne metody, sprawdź wpis o 5 metodach, jak pozyskiwać Klientów na Facebooku.
Facebook nie zezwala na reklamę do wybranych grup – to byłoby zbyt proste. Jest jednak sposób, aby przynajmniej częściowo “obejść” system i mieć szansę skierować reklamę do osób przebywających w interesującej Cię grupie (konkretnej).
Oczywiście nie mam tu na myśli wklejenia na grupie linku do artykułu na własnym blogu. Jeśli w ogóle taki post przejdzie moderację (moderator grupy może nie zaakceptować Twojego wpisu – ba, zwykle tego nie zrobi. Wiadomo przecież, że jest to celowe działanie, aby pozyskać odbiorców), to zwykle takie działanie nie przynosi spektakularnych rezultatów. Już lepiej byłoby zareklamować się na Facebooku tradycyjnie – przez Facebook Ads.
Krok 1 – dołącz do grupy
Przede wszystkim musisz być członkiem interesującej Cię grupy. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dołącz do niej. Grupy mogą być publiczne i prywatne – jeśli interesuje Cię ta druga, będziesz musiał poczekać na zaakceptowanie Twojej kandydatury. W niektórych przypadkach (zależy od ustawień grupy) będziesz proszony o odpowiedź na kilka podstawowych pytań. Koniec końców, oczywiście zostaniesz członkiem wybranej przez siebie grupy.
Wystarczy w wyszukiwarce Facebooka wpisać interesującą Cię frazę i kliknąć “Grupy”.
Zobaczysz spis grup, do których możesz dołączyć. Wystarczy, że będziesz klikał przycisk “+ Dołącz”. Na screenie pokazałem Ci jedną ciekawostkę. Nie tak dawno Facebook umożliwił dołączanie do grup jako fanpage (taką możliwość określa administrator grupy). Gdy najedziesz na przycisk “+ Dołącz” i Twoim oczom ukaże się komunikat “Strony mogą teraz dołączać do grup”, oznacza to, że będziesz mógł dołączyć jako fanpage. Brak tego komunikatu oznacza, że dołączysz jako profil prywatny.
Krok 2 – nakręć materiał wideo
To krok niezbędny i przesądzający o sukcesie (lub o jego braku). Tutaj kilka bardzo istotnych wytycznych:
- To musi być film. Nie zdjęcie i nie link do bloga. Film. Powód jest prosty i opisany w kroku 3.
- Materiał musi być atrakcyjny. Sprawę masz ułatwioną, ponieważ dokładnie wiesz na jakiej grupie go publikujesz i do kogo się zwracasz.
- Wybierz temat, który będzie interesujący dla członków danej grupy. To ważne.
- Wrzucając film nadaj mu przyciągający uwagę (lecz nie clickbajtowy) tytuł.
- Zadbaj o odpowiednią miniaturkę. Jest to pierwszy kadr, który pojawi się, zanim dana osoba kliknie w przycisk odtwarzania. Możesz ustawić ją podczas wgrywania filmu. Czasem sama miniaturka przesądza o sukcesie akcji. Jeśli ktoś nie ma ustawionej opcji autoplay (filmy nie uruchamiają się automatycznie), miniaturka może skłonić go do kliknięcia.
- Sam film nie musi być przesadnie długi.
- Nie umieszczaj tego filmu NIGDZIE indziej – jedynie na wybranej przez Ciebie grupie/grupach.
Krok 3 – ustawienie grupy docelowej
Teraz esencja całej akcji. Chodzi o to, aby jak najwięcej osób w danej grupie obejrzało przynajmniej 3 sekundy Twojego filmu (dlatego tak ważny jest krok 2). Czemu trzy? Ponieważ jest to najmniejsza wartość, jaką można ustawić do remarketingu. Być może już rozumiesz, do czego dążymy.
Nagrywasz ciekawy materiał wideo, a każdy, kto obejrzy (będzie miał włączony odtwarzacz) przynajmniej 3 sekundy, wpadnie do Twojego worka remarketingowego i będziesz mógł kierować do niego reklamy. Biorąc pod uwagę, że ludzie w danej grupie to Twoi przyszli Klienci, reklamy te mogą być bardzo efektywne.
Przejdź do zakładki Odbiorcy i kliknij Utwórz grupę odbiorców -> Grupy niestandardowych odbiorców. Następnie kliknij Film.
Teraz wybierz Osoby, które obejrzały przynajmniej 3 sekundy Twojego filmu.
Wybierz film/filmy które chcesz wykorzystać w tej akcji. Oczywiście muszą to być te filmy, które umieściłeś w facebookowej grupie. Wystarczy kliknąć Wybierz filmy…
Ostatnim krokiem będzie określenie z ilu dni wstecz system ma zliczać wyświetlenia (maksymalnie możesz wybrać 365 dni). Nazywasz swoją grupę i klikasz Utwórz grupę odbiorców.
Tak stworzoną grupę możesz wykorzystać w swojej kreacji reklamowej. Innymi słowy, możesz teraz pokazywać swoje reklamy osobom, które są w stworzonej przez Ciebie grupie. Jeśli chciałbyś zobaczyć, jakie reklamy w chwili obecnej ma uruchomiona Twoja konkurencja, zapraszam tutaj: Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?
Trudność: 4/5

- Dotarcie do bardzo konkretnych osób, które będą zainteresowani Twoimi produktami/usługami
- Tak pozyskana grupa posłuży Ci wielokrotnie

- Konieczność nagrania materiału wideo